campaña Salvemos as Abellas

O Grupo Naturalista Hábitat asinou recentemente unha carta promovida por Greenpeace España que foi remitida ao Ministro de Medio Ambiente manifesto para solicitar a prohibición de tres praguicidas nicotinoides tóxicos para as abellas.

Reprodúcese a continuación o comunicado de prensa remitido por Greenpeace aos medios de comunicación informando sobre esta actuación.


COMUNICADO DE PRENSA
25 de abril de 2013

LA SOCIEDAD CIVIL PIDE A ARIAS CAÑETE QUE MANTENGA SU POSTURA A FAVOR DE LA PROHIBICIÓN DE LOS PLAGUICIDAS TÓXICOS PARA LAS ABEJAS

El próximo día 29 de abril se votará la propuesta de la Comisión Europea para prohibir tres neonicotinoides tóxicos para las abejas

El pasado día 15 de marzo, se votó en el Comité Permanente de la Cadena Alimentaria y Sanidad Animal la propuesta de la Comisión Europea para prohibir tres plaguicidas neonicotinoides tóxicos para las abejas. España fue uno de los 13 países de la UE que respaldaron esta propuesta. Sin embargo, aunque la mayoría de los países votaron a favor no se alcanzó la mayoría cualificada necesaria para aprobar la propuesta. Por este motivo, el próximo día 29 de abril se votará de nuevo en el Comité de Apelación.

La sociedad civil, representada por cerca de 100 entidades, desde asociaciones apícolas, organizaciones agrarias, de consumidores, ecologistas o sindicales, felicita al Ministro Arias Cañete por el apoyo que dio a la propuesta de la Comisión Europea para prohibir tres neonicotinoides (imidacloprid, clotianidina y tiametoxam) que se demostró eran tóxicos para las abejas (http://www.efsa.europa.eu/en/press/news/130116.htm) y le pide que en la próxima votación en el Comité de Apelación mantenga su firme apoyo a esta propuesta.

La propuesta de la Comisión Europea es un primer y fundamental paso para proteger a las abejas y otros polinizadores, a los ecosistemas y a la agricultura. Solo en Europa, el 84% de los cultivos y el 80% de la flora silvestre depende de la polinización, un servicio ecológico gratuito que supone solo para la agricultura europea unos 22.000 millones de euros anuales y a nivel mundial unos 265.000 millones de euros. Su valor para los ecosistemas es imposible de cuantificar económicamente.

España (que posee la mayor cabaña apícola, es el mayor productor de miel y polen y el exponente máximo de la agricultura ecológica de Europa) debería liderar la salvaguarda de las abejas.

Las abejas y los polinizadores en general han proporcionado durante milenios su servicio vital sin pedir nada a cambio. Ha llegado el momento de que la acción decidida de los dirigentes políticos europeos muestre nuestra gratitud. En gran medida, el futuro de la humanidad depende de las abejas y resto de polinizadores.
Segue lendo...

Encontros Naturalistas Abril 2013



Nos Encontros Naturalistas de Abril contaremos nesta ocasión cun relatorio a cargo de Cosme Damián Romay Cousido. Biólogo pola USC, obtivo o seu Diploma de Estudos Avanzados en Bioloxía Animal na UDC. Actualmente traballa nunha consultoría ambiental e, entre outras actuacións, é creador da plataforma Seabirds Galicia e co-encargado do blog e da xestión das súas reservas. Ademais de ser membro da Xunta Directiva do GN Hábitat, Damián é un recoñecido especialista no eido da ornitoloxía, e conta no seu haber con publicacións sobre diversos grupos faunísticos, entre eles aves, mamíferos e libélulas.

A charla terá lugar no local do Grupo Naturalista Hábitat, Rúa Camariñas, 8-baixo (xunto á praza de Monte Alto) A Coruña, o vindeiro xoves 25 de abril ás 20:30 h, e levará como título "Cantos paxariños crían nos edificios da Coruña? Bases metodolóxicas do primeiro censo de pardal, rabirrubio, estorniño negro, cirrios e andoriñas do municipio da Coruña".

Dado que o aforo é limitado, pregamos confirmedes a vosa asistencia cun día mínimo de antelación no e-mail do grupo (gnhabitat@yahoo.es) co asunto "ASISTENCIA".
Segue lendo...

Training Day Hérpetos do Grove e Save the Frogs Day

O vindeiro sábado 27 de Abril as asociacións Saramaganta, Drosera, Numenius, AGCT e o G. N. Hábitat, organizamos unha xornada de campo na península de O Grove para a observación de anfibios e Réptiles, retomando así un ano máis o chamados Training Days. Do mesmo xeito, e con motivo da celebración do 5º Save the Frogs, faremos coincidir esta xornada para reinvindicar a conservación e estudo dos anfibios de Galicia.

A actividade comezará ás 11:00 no aparcamento (antigo aeródromo) da Lanzada, e visitaranse diferentes zonas da península do Grove.

Os Training Days son gratuítos pero non se cubre ningún gasto. É obrigatorio solicitar reserva de prazas debido a que hai prazas limitadas. Enviade un correo co voso nome e un teléfono móbil (necesario por seguridade e para quedar no punto de encontro).

Os desprazamentos levaranse a cabo en vehículos propios. Como a orixe de cada persoa é dun lugar diferente de Galicia é imposible o aluguer dun autobús. Deberedes indicar o lugar de orixe, se dispoñedes de vehículo propio e se este ten prazas libres para agrupar ós participantes no menor número posible de coches. Recordade que debemos minimizar o gasto de combustibles fósiles e a emisión de CO2 á atmosfera.

Para a comida recomendamos levar bocata ou similar para non gastar moito tempo. Non se pararé en ningún lugar para facer compra, polo que a comida debe traerse de casa. Non vos esquezades da bebida nin de roupa de abrigo.

Para calquera dúbida, contactade con:

Martiño Cabana Otero
630-948293
mcohyla@yahoo.es



Segue lendo...